- I fase 1 har vi fundet ud af, at vores fokus skal ligge på den tværprofessionelle kommunikation på BNC, da der er mange vanskelligheder ved at kommunikere på tværs af de mange professioner.
- Vi vil arrangere interviews med de forskellige professioner, så vi kan finde ud af og høre deres egen mening om, hvad der gør det så vanskeligt, at koordinere samarbejdet med de forskellige faggrupper, på trods af, at de har flere møder ugentligt.
Fase 2: Research:
- Vi har fået arrangeret interviews med de 3 forskellige professioner, ergo-fysioterapeut og en sosu-assistent. Hvor vi til hver især, vil stille de samme 6 spørgsmål.
- Herunder vil vi finde litteratur i de forskellige bøger, for at understøtte vores teori.
Fase 3: Kategorisering & Analyse
- Vi har interviewet de tre forskellige faggrupper med et diktafon og har fået skrevet interviewene ned på skrift. Lige nu er vi godt i gang med at analysere deres svar og deres synspunkter.
Fase 4: Konceptudvikling & Design
- Vi har konkluderet udfra vores interviews og research, at der skal være flere tiltag for at kunne opnå et godt tværfagligt samarbejde. Som et punkt i denne proces ser vi gerne en overordnet "leder", som skal styre det tværfaglige samarbejde. Denne person skal være en tovholder, som styre selve kommunikationen på stedet og skal stå for kurser, både tværfagligt og monofagligt. Derudover skal tovholderen stå for oplæring af nye ansætte og hele tiden have pulsen på kommunikationen mellem faggrupperne. Til sidst kunne vi godt tænke os, at de forskellige professioner har et samlet kontor, eller ihvertfald har kontor i nærheden af hinanden. På den måde sikres der, at de forskellige faggrupper arbejder tæt sammen og har en tæt kommunikation. (1)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar